13 augusti, 2009

Gruppen Panetoz!


Det var fler "artister" på ung 08 givetvis... tyckte bara inte att jag ville nämna vissa på denna bloggen för att bidra till uppmärksamhet.

Vi har fått förfrågan några gånger på mejlen och på bloggen om att skriva om ett gäng grabbar. Vet inte om ni känner till gruppen som kallar sig för Panetoz....don´t worry jag gör det knappt heller.
Dom är lite av ett osäkert kort enligt mig.. man vet inte riktigt vad man ska tycka om dom.
Vill jag bita på det sura äpplet eller vill jag ha en lollipop?
hmm...??
De flesta som upprädde på ung 08 kändes inte som artister riktigt, dom hade en scen, några mickar sen visste de inte vad de skulle göra, fuuck it let´s just have fun...
Vilket var ganska roligt att se faktiskt, det var lite mer av en äkta känsla. Gruppen Panetoz i sig kändes som om de själva hade en joker. Ni vet vad jag pratade om... den vita kompisen(skön). De ser inte riktigt ut som en grupp.. de förmedlande en känsla som bäst beskrivs " we are homies och vill göra solo karriär" men alla bidrog inte i framträdandet. Gruppmedlemmarna Pa Modou och Chris(dj flatline) var de som styrde mickarna.
De bästa med deras show var nog den unga pojken som släppte loss på scenen. Pojken borde bli deras maskot på scen hädanefter he rocked the shieet outta them.
Musiken borde de slipa en hel del med, känns oklart som min bror skulle säga. Behövs rejäl finslipning, men jag gillar helt klart deras sound med de afrikanska rytmerna. De är ensamma i Sverige att göra nått sånt som verkligen kan funka hos en annan sorts publik. Mama Africa är en låt de gjort som publiken kände igen och kunde sjunga med. Måste varit en skön känsla.

De känns dock som festival grabbar som uppträdder här och där på småfestivaler, lokal kändisar dvs..bor man utanför stockholmsgränsen där pendeltåg eller sj når ut så är oddsen nästan slim 2 none att du ska veta vilka de är... PANETOZ är inga Hultsfred eller Roskilde band.. de är iallafall långt från redo eftersom de inte lägger hel hjärtat på sin musik. De måste få sin grupp se ut som en helhet och viktigt att de slipar på sina slarviga verser. De kan bli bra i den kategorin de sysslar med.
Prove me wrong guys
Will they stay or will they go?


6 kommentarer:

  1. Håller helt med dig pussy om Panetoz!

    SvaraRadera
  2. Dom hade verkligen inte koll på vad dom gjorde på sen. Jag blev besviken. Vet att dm släppt videon nu till mama africa... finns på youtube.

    SvaraRadera
  3. Dom är här att stanna!

    SvaraRadera
  4. Snälla låt de stanna... BÄSTA LIV GRUPPEN I SVERIGE SKULLE VILJA PÅSTÅ!!!

    orka med tuffa wanna be USA mcs..:)

    SvaraRadera
  5. sant, det är skönt med avslappnade grupper än de som tror sig vara ngt, men jag håller med att de borde fixa sina verser lite.

    SvaraRadera
  6. Snälla, nästa år säger ni Panetoz, who

    SvaraRadera